Gleden av å lage mat! En hyllest til min far.


Selv om man ikke er en utdannet kokk kan man lett lage aldeles god mat i hverdagen. Det er bare å hoppe i det og prøve nye retter som passer deg. Det jeg mener med mat som passer deg er å lage noe som du både liker og tror du kan mestre. Med tiden kommer du til å ende opp med å lage noe du aldri trodde du kunne lage. Det trengs bare litt trening, pasjon og gleden av å overraske andre. Jeg personlig elsker å lage litt annerledes og gode retter til kona. Det at hun smiler og sier "oi, mmm, eller wow" hver gang jeg kommer med noe nytt varmer hjerte mitt. Om hun ikke alltid fortalte sannheten om maten min så holdt det meg på kjøkkenet til jeg fikk det til. For hun hatet kjøkkenet ;)

Ellers har jeg alltid hatt min inspirsjon fra far min som alltid elsket å diske opp til venner og familie.

Da jeg var 13 år og hadde kjøkken som obligatorisk fag på skolen likte jeg overhode ikke matlaging. Siste kjøkkentime vi hadde klarte jeg å velte brødeigen i vasken som var full av vann og den fineste jenta i klassen sto og pekte og lo av meg. Jeg var skikkelig sur da jeg kom hjem og sa at jeg hatet å lage mat for jeg fikk aldri noe til. Den dagen tok pappa meg med på kjøkkenet og viste meg hvor lett det var å lage hvit saus. Siden da begynte interessen for mat å spire. I dag elsker jeg å utforske nye retter.

Kommentarer

  1. Du er god du Tom. Pappa hadde vært super stolt av deg ;) Syns æ ser det lure smilet hans nå..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Berit! Ja, er sikker på at han hadde kost seg med dette ;)

      Slett
  2. Hurraaaaa!! Nå slipper vi kanskje å sende mail og sms for å få oppskriftene dine ;-)
    En kjempegod idé, gleder meg til innholdet og fortsettelsen. Og en utrolig fin hyllest til din far!
    Svigerinne, Maria

    SvarSlett
  3. Vad roligt :) Man får alltid se de fina matbilderna på Instagram. Jag och Per får nu prova dina fina maträtter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tanja Ròs! Ja nu kan Per laga god mat til deg ;) Håppas det är bra med era :)

      Slett

Legg inn en kommentar